ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Вокально-хореографічне мистецтво належить до найбільш масових,доступних і популярних.

Особливу зацікавленість дитячої глядацької аудиторії викликають виступи так званих шоу-гуртів, які демонструють синтез вокального та хореографічного мистецтв. Вони бувають різножанровими, але майже усі захоплюють своїх слухачів і глядачів ефектом інтерактивності.

Програма вокально-хореографічного гуртка «Намистечко» розглядає такі базові засади його діяльності: різноманітність(пізнавальні, художньо- естетичні, ігрові методи реалізації програми), динамічність(від сприйняття еталонних зразків і репродуктивного відтворення до самостійного творчого процесу), ансамблевий характер діяльності, який передбачає формування професійного та соціально-психологічного партнерств у різновіковому колективі.

У галузі позашкільної освіти нова орієнтація навчально-виховного процесу має бути спрямована на підготовку молодого покоління, що володіє вокально-хореографічною культурою, загальною культурою, розкриває творчий потенціал особистості.

Програма передбачає три рівні навчально-виховного процесу та відповідні їм розділи. Вони відображають широкий спектр основних завдань і видів професійно-виконавської підготовки, які мають власне цільове спрямування. Протягом відповідного кожному рівню строку навчання вихованці проходять такі види підготовки: як вокал, музичний рух або пластику, концертну діяльність. Для кожного рівня визначено підсумкові показники результативності навчально-виховного процесу (прогнозований результат).

Метою програми вокально-хореографічного гуртка «Намистечко» є формування компетентностей особистості в процесі вокально-хорового мистецтва, розвиток широкої амплітуди творчих емоційних явлень, найяскравішої, найвиразнішої, найрізноманітнішої палітри прийомів, тембрів, психологічних та асоціативних впливів.

Для здійснення широкого комплексу дій, спрямованих на виховання вокально-хореографічної культури, необхідні умови, які повинні забезпечити розвиток навчально-виховного процесу.

Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:

1. Пізнавальної, що забезпечує ознайомлення з кращими зразками світової вітчизняної, класично і, естрадної, народної музичної культури;
основними поняттями музичної грамотності і теорії музики;
різними стилями музичного руху та професійного співу.

2.Практичної, що сприяє оволодінню навичками індивідуального й ансамблевого співу( в унісон і багатоголосна);
співу з мікрофоном та під оркестрову фонограму;
набору різноманітних сценічних рухів( жести,поводження з мікрофоном, ритмізована хода, танцювальні рух та композиція).

3.Творчої, що забезпечує формування пластичної та художньої виразності поз і рухів, створення еталонного уявлення про основні прийоми відтворення образу засобами музики, співу, танцю, сценічного руху та жесту.

4. Координуючої, що поєднує координування слуху з голосом;
розвиток та зміцнювання слуху на ладовій основі,
привчання до правильної вимови голосних та приголосних звуків та постанови співочого дихання.

5.Соціальної, що сприяє вихованню громадянської свідомості, національної гідності через виконання кращих творів вітчизняної музики;
формування навиків, професійної взаємодії в колективі, прагнення до створення комфортного, доброзичливого клімату;
вмінню протистояти негативним явищам соціуму:палінню, алкоголізму, наркоманії та іншим руйнуючим явищам.

Програма розрахована на дітей підлітків віком від 5 до12 років.

Прийом у колектив відбувається не на конкурсній основі-дитині достатньо мати бажання співати, а також музично-рухові здібності.

Ознайомлення з дітьми віком 5-7 років проводиться методами співбесіди (виявлення мотивів вибору та характеру інтересу до занять у гуртку), виявлення музичних здібностей (музичного слуху, музичної пам’яті, голосу та дикції, рухове тестування(виявлення наявності почуття ритму, координації рухів, рухової пам’яті).

Навчальні групи формуються за рівнями підготовки з урахуванням року навчання та підготовленості вихованців:

початковий рівень(1 рік навчання), вік 5-7 років, наповненість групи 10-12 учнів.;

основний рівень (від 2 і більше років навчання),вік 8-10 років, наповненість групи 8-10 учнів;

вищий рівень(від 2 і більше років навчання), наповненість групи 10-12 учнів.

До цього рівня навчання входять й індивідуальні заняття.

Тривалість та обсяг занять/ на тиждень/ наступні: година занять у групах для дітей віком 5-6 років становить 35 хвилин, для дітей віком 7-8 років – 45 хвилин.

Початковий рівень:вокал ансамблевий-6 годин, пластика-3 години.

Основний рівень: вокал ансамблевий-4години,пластика-3 години, концертна діяльність-2години.

Вищий рівень: вокал-4 години,пластика-3години, концертна діяльність-3год.

На всіх рівнях навчання щотижня передбачено по 1 годині занять із вокалу.

При викладанні теоретичного матеріалу використовуються такі методи роботи, як розповідь, пояснення, бесіда, демонстрація різних музичних матеріалів тощо.

Для естетичного виховання учнів і розширення їхнього світогляду велике значення мають відвідування концертів, участь у різних фестивалях і конкурсах, зустріч з композиторами, професійними музикантами та виконавцями,а також бесіди загальноосвітнього характеру.

Оскільки організм дитини знаходиться у процесі розвитку, керівник дитячо-юнацького колективу має знати зміни у фізіології дитячого і підліткового голосу та особливості вікової психології.

Форми організації занять: індивідуальна(вокал), та групова(ансамблевий спів), заняття з пластики, музично-теоретичні лекції, зведені репетиції, концертні виступи).

Програма передбачає заняття як за окремими видами підготовки, так і синтезовані(вокал і музичний рух, слухання музики і рухові етюди тощо).

У програмі передбачено індивідуальну роботу з вихованцями згідно «Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах, яке затверджено наказом Міністерства Освіти і Науки України» від 11. 08. 2004, №651.

Виконання програми оцінюється за контрольними показниками не тільки для різних рівнів підготовки , але й для розділів і тем занять.

Контрольні заняття у формі відкритого уроку , репетиції або концерту проводяться не рідше 1 разу на півріччя. Програма є орієнтованою.

Керівник колективу може вносить зміни та доповнення у її зміст і в розподіл годин за темами , плануючи свою роботу відповідно до умов.

З повним текстом програми Ви можете ознайомитись у вкладенні.

Кiлькiсть переглядiв: 2072

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.